Eilen otin vihdoin itseäni niskasta kiinni ja päätin järjestää kertyneen paperikaaoksen kansioihin. Meillä raksa-ajan paperitöistä vastasin minä. Alkuvaihe on varsin siististi kansioissa, ja kaikki viralliset asiakirjat, lupakuvat jne. siellä missä pitääkin, mutta mitä lähemmäs loppua tultiin, sitä suuremmaksi kaaos kävi. Etenkin käyttöohjeet, takuutodistukset ja rahtikirjat survoin raksalta vain muuttolaatikkoon sekä isoon lähes pohjattomaan kassiin tarkoituksena järjestää ne sitten aikanaan.
Eilen nuo väliaikaissäilöt alkoivat lopullisesti hyppiä silmille, joten oli aika tarttua toimeen. Homma on vielä kesken, mutta kaikki te, jotka olette vielä projektin alkuvaiheilla, tehkää elämä helpommaksi ja varatkaa itsestäänselvyyksien (pohjapiirrokset, lupakuvat, pöytäkirjat, suunnitelmat, todistukset yms.) lisäksi ainakin käyttöohjeille ja rahtikirjoille/toimitusluetteloille jo nyt omat kansiot, joihin loppuvaiheen päivittäin lisääntyvät paperit ja manuaalit on helppo sujauttaa. Ja mitä tunnollisemmin matkan varrella kertyviä papereita mapittaa, sitä helpompi lopussa on hymyillä, sekä kaivaa esiin juuri se oikea porakaivon pöytäkirja, jota muuttotarkastaja käsi ojossa vielä lopuksi pyytää.
Kiitos vinkistä, yritetään! :D
VastaaPoistaVaikeaa kaikessa kiireessä, vaan kannatettavaa ;)
PoistaHei teilläkin edistyy jo vauhdilla, upeaa!